robinzonada2013O víkendu 3. až 5. května 2013 se pathfindeři z Chebského sboru účastnili akce s názvek „Robinzonáda – Jákob“.  Všichni jsme se moc těšili, a tak není divu, že v pátek odpoledne na nádraží v Mariánských Lázních nešlo přehlédnout skupinku složenou Terky, Elišky, Dana, Martina a Aničky nedočkavě vyhlížející vlak, ve kterém už jeli z Chebu Kačka, Danielka, Šimi a Pavel. Ve vlaku bylo opravdu veselo, protože společně s námi jeli také Varáci a Sokolováci.
Když jsme dorazili do rekreačního střediska Štědronín, museli jsme se jít zapsat a projít letištní kontrolou v „příletové hale“ Tel Avivu, hlavního města Izraele. Poté jsme se odebrali do pokojů na jedné z ubytoven, kde jsme si vybalili svá objemná zavazadla a chvíli si odpočinuli. Večer bylo oficiální zahájení Robinzonády se vztyčením pathfinderské vlajky a vlajky Jižního kříže. Následoval průchod všech badatelů tunelem času do dob Jákoba a také krátká, ale za to (pro některé z nás) náročná večerní hra. Nakonec jsme byli všichni rádi, když jsme leželi v postelích.
Ranní budíček vytáhl ospalce už v půl osmé. Ovšem někteří jako třeba kluci byli vzhůru už od šesti. Snídaně ve velké jídelně byla výtečná a dodala nám energii na celé dopoledne. To jsme strávili hrou, ve které jsme stejně jako Jákob bojovali o různá požehnání. Na konci hry každá skupinka obdržela kámen, na který jsme pak v neděli psali požehnání pro vylosovaný oddíl. Po obědě a malém poledním klidu jsme se pustili do hry, kterou jsme si brzy tak zalíbili, že jsme jí stihli zahrát s občasnými přestávkami kvůli děšti dvakrát. Všichni jsme se shodli na tom, že to byla nejlepší hra celé Robinzonády i přes to, že prověřila jak naši fyzickou zdatnost, tak logiku a počty. Díky ní jsme si mohli zkusit, jak se asi cítil Jákob na statku svého strýce Lábana. Náš tým byl v této hře natolik úspěšný, že vyhrál s desetibodovým náskokem. Po tvrdém boji nám ale tak vyhládlo, že jsme s chutí přivítali večeři. Při večerní hře jsme měli za úkol projít lesem až ke svému vedoucímu a cestou při střetu s andělem (pomocní vedoucí a rádci) vyhrát ve hře káme-nůžky-papír a tím získat požehnání. Pak se všichni shormáždili okolo slavnostního ohně u kterého někteří z nás se svíčkou v ruce a s druhou rukou na Bibli přede všemi složili slib Pathfindera. Následovala hygiena a uložení ke spánku, který jsme všichni po dlouhém dni přivítali.
V neděli ráno jsme už poněkud méně energicky než předchozí den vylezli z postelí a vydali se na dalekou cestu k hradu Zvíkov, který měl představovat Ezauovu pevnost. Na jednom z nádvoří se všechny týmy sešly a vyměnili jsme si kameny s požehnáním. Náš oddíl dostal velice hezké požehnání od skupiny Východního větru, které si určitě vystavíme někde v klubovně. Pak jsme rychle odjeli autobusem zpět do Štědronína, kde jsme pobalili zbytek věcí, naobědvali se a u stožárů ukončili Robinzonádu sundáním vlajek za zpěvu hymny. Jižní kříž slavnostně předal štafetu dál, a tak se budeme těšit příští rok na Zlatém středu.
My jsme pak rychle nasedli do autobusu a odjeli na nádraží. Cesta zpátky nám utekla stejně rychle jako celý víkend. Domů jsme si ale vezli kromě kamene s požehnáním a originální placky s nápisem „Robinzonáda 2013“ spoustu hezkých vzpomínek a nezapomenutelních zážitků.